پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205052
راه‌اندازي طرح‌هاي راکد و نيمه‌راکد پتانسيل ايجاد 6000 شغل درچهارمحال و بختياري را دارد
تاریخ انتشار : 1395/03/05 10:23:47
نمایش : 2000
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، ۲۴۵ واحد تعطيل و نيمه تعطيل توليدي و صنعتي استان تا پايان امسال فعال مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد نعيم امامي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز اظهار کرد: در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، ۲۴۵ واحد تعطيل و نيمه تعطيل توليدي و صنعتي استان تا پايان امسال فعال مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود ۲۴۵ طرح فعال، راکد و نيمه راکد در استان، گفت: با راه‌اندازي طرح‌هاي راکد و نيمه راکد در مجموع زمينه اشتغال شش‌هزار نفر فراهم خواهد شد.

امامي با اشاره به تشکيل کميته تخصصي رونق صنايع کوچک و متوسط، اظهار کرد: اين کميته تا کنون چهار جلسه داشته و در حال حاضر وارد فاز عملياتي شده است.

سيدنعيم امامي با اشاره به اختصاص ۲۳۰ ميليارد تومان اعتبار براي راه‌اندازي و تکميل اين ۲۴۵ طرح، افزود: دو هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي رفع موانع توليد و فعال شدن اين واحدها نياز است و با بهره برداري و راه اندازي از اين تعداد واحد، شش هزار فرصت شغلي در استان تثبيت و ايجاد مي شود.

وي در پايان از پرداخت تسهيلات براي راه‌اندازي بسياري از واحدها خبر داد و گفت: تا پايان خردادماه سقف مورد نظر براي پرداخت تسهيلات مشخص و تصويب خواهد شد

امامي تصريح کرد: پيش بيني شده امسال ۵۰ طرح توليدي و صنعتي با پيشرفت فيزيکي بالاي ۶۰ درصد در استان در صورت تخصيص هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعتبار تا پايان سال بهره برداري شود.

وي ميزان سرمايه گذاري اين ۵۰ طرح را شش هزار و ۸۱۵ ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: با بهره برداري از اين طرح ها دو هزار و ۱۰۶ فرصت شغلي جديد در استان ايجاد مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصريح کرد: پس از پايش و بررسي هاي انجام شده يکهزار و ۲۲۶ واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري وجود دارد که ۴۹۹ واحد از اين تعداد ظرفيت توليد بالاي ۵۰ درصد دارند.

وي با بيان اينکه ۶۵ درصد واحدهاي توليدي و صنعتي استان فعال هستند، گفت: ۲۷۷ واحد توليدي و صنعتي ظرفيت زير ۵۰ درصد و ۴۵۰ واحد نيز تعطيل هستند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html